ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΩΝ
Το καλάθι σου είναι άδειο.
⭕ Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν ορισμένες μαθησιακές δυσκολίες συχνά παρουσιάζουν χαμηλότερη αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση. Από πολύ μικρή ηλικία, τα παιδιά συγκρίνονται μεταξύ τους σε ποικίλους τομείς, όπως τους μαθησιακούς, την ικανότητα να κάνουν και να διατηρούν φίλους, τις αθλητικές δεξιότητες.
⭕ Ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να κρίνει τον εαυτό του ως «χαζό» ή «αργόστροφο», συγκρίνοντας τις επιδόσεις του με αυτές των άλλων παιδιών. Αυτού του είδους η αυτοκριτική έχει συνήθως γενικευμένο χαρακτήρα. Έτσι, το παιδί με δυσκολίες στο σχολικό περιβάλλον, τείνει να αξιολογεί τον εαυτό του αυστηρά και αρνητικά σε πολλούς ακόμη τομείς της καθημερινότητας του.
⭕ Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες συχνά αισθάνονται μπερδεμένα, αποθαρρυμένα και απελπισμένα, καθώς οι προσπάθειές τους δεν επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Μερικά παιδιά εγκαταλείπουν κάθε προσπάθεια εξαιτίας των πολλαπλών αποτυχιών και αναπτύσσουν τη λεγόμενη «μαθημένη αβοηθησία» και υιοθετούν τη στάση «γιατί να προσπαθήσω αφού πάντα αποτυγχάνω;»
❗Δώστε έμφαση στα θετικά στοιχεία του παιδιού για να το βοηθήσετε να τονώσει την αυτοεκτίμησή του.
❗Αφήστε το παιδί να πάρει πρωτοβουλίες.
❗Βρείτε ευκαιρίες για να δώσετε στο παιδί την απαραίτητη θετική προσοχή και ενίσχυση καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
❗Δώστε στο παιδί πολλαπλές ευκαιρίες
να σας βοηθήσει και να σας εκφράσει την άποψη του.
❗Δημιουργήστε ένα πλάνο σε συνεργασίας με το παιδί.
❗Ζητήστε εξωτερική βοήθεια για την αντιμετώπιση των συναισθηματικών και κοινωνικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει το παιδί.
Αφήστε μια απάντηση